Jeg er fullt klar over alle de gode grunnene til ikke å tro på Gud. Likevel tror jeg. (Philip Yancey)

søndag 24. oktober 2010

Andaktsbok med menneskelig og åndelig innsikt

Jeg har lenge likt å lese Wilfrid Stinissen, selv om jeg bare har noen av bøkene hans. Jeg vender stadig tilbake til det han har skrevet.

Han må være en klok mann, tenker jeg, og det han skriver treffer meg ofte langt inn i livet mitt. Hans skriver veldig jordnært, men åpner opp landskapet innover i mennesket og utover mot Gud og verden på en varm og klok måte. Man blir nesten litt klokere av å lese hans tekster.

Jeg skal innrømme at jeg har ikke eid og brukt andaktsboken "I Guds tid" veldig lenge, men så langt ser det ut til at den seiler opp til å bli en god nummer 1 av andaktsbøker hos meg. Jeg innrømmer gjerne at jeg er begeistret. Andaktene er også så korte at de kan tas inn med frokosten.

Det er så godt å lese Stinissen at jeg bare kan håpe på at mange oppdager bøkene hans. Kanskje flere enn meg vokser litt i tro i møte med hans tekster.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar