Jeg er fullt klar over alle de gode grunnene til ikke å tro på Gud. Likevel tror jeg. (Philip Yancey)

fredag 30. desember 2011

Dag Refsnes om religion

Jeg lurer på om ikke denne videosnutten fra Dag for mange blir en slags oppsummering av hva de tenker om religion:


Min tenåringsdatter viste meg denne og lurte på hva jeg tenkte. Hun ble vel litt overrasket da jeg sa at jeg stort sett var enig med Dag. Det vil si, jeg tror mye har gått galt i de ulike religionene. At prester flest er pedofile, eller at muslimer flest er selvmordsbombere, faller på sin egen urimelighet. Men jeg skjønner poenget.

Konfirmantlærere og prester må gjerne bruke denne videosnutten i sin undervisning. Her kan dere ta for dere punkt for punkt, men ikke glem å si at Dag har mange gode poenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar