Jeg er fullt klar over alle de gode grunnene til ikke å tro på Gud. Likevel tror jeg. (Philip Yancey)

fredag 11. desember 2009

Ren julemusikk

Det er uhorvelig mengder med julemusikk der ute på markedet. Det er kanskje litt mye av det jeg ikke liker. Men jeg er samtidig
sikker på at det er mange godbiter der som jeg enda ikke vet om. Kanskje mange har det sånn.

Derfor kommer her tre anbelinger fra meg, fra Telemarksmusikere. Disse CDene er jeg bare så utrolig glad i.



Nummer 1:
It's snowing on my piano med Bugge Wesseltoft fra 1997

Pianoimprovisasjon av ypperste klasse. Jazz-improvisasjon






Nummer 2:
Hyrdenes tilbedelse med Iver Kleive

Pianoimprovisasjon av ypperste klasse. Jazz/Klassisk






Nummer 3:
Søde julenat med Vintermåne

Sang, Anne Gravir Klykken, Sax, fløyter, vokal, Frøydis Grorud, piano, orgel, synth, mm, Torjus Vierli

Vakker, nedtonet stemningsfull musikk med elementer fra salmer og folkemusikk.

3 kommentarer:

  1. De to første er utrolige vakre. Tok frem Wesseltoft nå.

    Den tredje får jeg nesten sjekke ut, kanskje de har den på Spotify?

    Ellers vil jeg anbefale Rosa fra Betlehem av Sondre Bratland og også juleplaten til Bukkene Bruse: Den fagraste rosa. Jeg er veldig svak for folketoner.

    SvarSlett
  2. Jeg liker Vintermåne veldig godt. Anne synger så bra. Klokkeklar stemme.

    Sondre Bratlands plate kjenner jeg, men Bukkene Bruse bør vel kanskje sjekkes ut.

    SvarSlett
  3. ...og det beste med Bugge er at du kan høyre plata 100 gongar kvar jul, utan å bli lei!

    SvarSlett